söndag 8 december 2013

Debut i jaktklass!

Trött hjälte
 Idag var det dags för utställningen i Gudmundsbyn. Jag har knappt sovit i natt, dels för att jag hade sån värk och dels för att jag insåg att jag inte skulle kunna följa med. Så det blev som så att Micke och Coffy rullade iväg strax efter kl 8 medan jag var kvar hemma och tittade på några avsnitt av "Mad Men".

Pokaler och rosetter
 Kl 11:56 ringde Micke och berättade att Coffy blivit BIR vilket innebar att han blev tvungen att stanna kvar för att möta den finska spetsen som blev BIR.

Gladast är vi för Certifikatrosetten
Strax före kl 13 ringer Micke igen och meddelar att det hela är klart och att Coffy blev BIS (Best in Show). Han slog t o m sin pappa Tulo som även han gick i jaktklass. Helt otroligt.
Om vi är glada - SJÄLVKLART!
Tog mig en promenad istället för att cykla för att få lite frisk luft och såg då 2 st älgar nere vid tjärnen.

Mkt bra huvud, utm hals o rygglinje, normalt kors, normala vinklar, utm bestomme och tassar, päls, färg o svans u. a., mkt goda rörelser.
Mätresultat: 45 cm, Excellent, Placering 1, CK, Cert, BIR.
Domare: Thomas Eriksson 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar