lördag 7 december 2013

Morgonpasset!

Talgoxar på rad
 Talgoxar är ganska lustiga fåglar. Igår i snövädret som var satte de sig på rad flera stycken på störarna till gärdesgården. De kommer också gärna och sätter sig på fönsterblecken och pickar nästan som de vill komma in och hälsa på eller så står de still i luften och tokflaxar med vingarna mitt utanför fönstret.

Hungriga talgoxar
 Ett riktigt myller av talgoxar, men trots det så upplever jag att det kommer fler blåmesar på besök än förra året.

Premiärtrampet
Trots snöoväder med kraftig blåst och oplogad väg från huset ner till landsvägen tog vi oss fram till sjukgymnasten igår efter middag. Kom nu upp till 95 graders böjning men sämre var det med sträckningen av benet. Där går det trögt, kan fortfarande inte räta ut benet ordentligt så jag fick en ny övning för detta.
Fick sätta mig på träningscykel för första gången sen operationen och efter lite tänjande fram och tillbaka med pedalerna och höjd sadel lyckades jag till sist trampa runt några varv till hejaropen från Micke och sjukgymnasten Kerstin. Det gick trögt, det gjorde ont men fan va stolt jag kände mig att jag lyckades.
Så nu på morgonen blev det premiärtramp på motionscykeln hemma som jag fått av Micke. Nu känns det hoppfullt och att det äntligen börjar gå åt rätt håll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar