torsdag 5 december 2013

Väntar på Sven!

Gråspett hona
 Sitter hemma och väntar på Sven, tror att han ska komma runt 16-tiden, i alla fall om man får tro SMHI. Tidningarna är fulla med nyheter om Sven och södra Sverige  som drabbas värst men en klass 1-varning har utlysts för Västernorrland.

Gråsiska
 Såg ett par gråsiskor men lyckades bara fota den ena för sen ringde min telefon och jag har haft maratonsamtal med min syster.

Gråspettet igen
 Fru Gråspett flög fram och tillbaka och bråkade med nötskrikorna om vem som skulle få äta av späcket eller talgbollarna.

"Storen"
Som mest har det varit 4 nötskrikor här, eller "Stor" som Micke och jag brukar kalla dom.
Har inte gjort många knop idag. Sov uruselt i natt, dum som jag är provade jag att rasta Coffy i går eftermiddag för att Micke skulle få slippa. Naturligtvis gjorde han ett tokryck så det hög till i det opererade knät och jag har haft/har en satans värk. Vaknade kl 4 och kunde inte somna om, tror jag slumrade till en stund när Micke åkt till jobbet och jag försökta läsa lite "om en man som heter Ove".
Strömavbrott blev det idag också, strömmen var borta lite över en timme, kom tillbaka precis så jag kunde värma min matlåda så jag fick lite varm lunch.
Passade på att se ett avsnitt av Mad Men under strömavbrottet eftersom jag kunde köra min dator på batteri.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar