lördag 25 januari 2014

Idag - ingen bra dag!

Färska rävspår
 Färska rävspår nere på lägdan. Hmm kan det vara därför Coffy börja skälla och leva om i buren strax före kl 1 i natt. Jag blev sur och trodde att han var kissnödig och släppte ut honom. Då sprang han inte till dörren som han brukade utan hoppade upp i soffan som står i kammaren och blängde ut genom fönstret. Jaha, vad gör jag nu då tänkte jag, men sen sprang han till ytterdörren och jag kunde stappla ut i pyjamas så han fick kissa. Sen kunde jag naturligtvis inte somna om. Kl 02.00 var jag fortfarande vaken.
Snömössa
 Runt 5-snåret var det dags igen. Coffy hade åsikter inne i buren. Så jag känner mig som en zombie och har extremt ont i knät. Blev inte bra att jag var ute och gick med Coffy efter landsvägen i förrgår.
Grandunge
 Inte lika kallt ute idag, bara -6 grader.
Vedkörning
Coffy är i hundgården, Micke kör hem ved och jag har fruktansvärt tråkigt. Skulle väl städa och tvätta men har ingen lust. Micke hotade med att duscha Coffy idag så då känns det meningslöst att dammsuga nu. Det kommer att bli hundhår överallt.
Lite extra deppigt känns det också att min syster ska ha sin 50-årsfest i kväll och vi har inte möjlighet att vara med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar