torsdag 2 januari 2014

Svårfotat!

Fina sidensvansar
 Höll precis på att göra morgongymnastik när jag såg en mystisk flock med fåglar som svepte fram och tillbaka över vår lägda. Slängde mig över kikaren och kunde se i skumrasket att det var sidensvansar.
Har ledningskonferens
 Blev överlycklig eftersom jag inte sett sidensvansar här tidigare men glädjen övergick snabbt i irritation. Det var fortfarande för skumt för att mitt objektiv skulle klara av att fota fåglarna.
Hittade något smaskigt
 Jag lyckades räkna dem och fick ihop det till 17 st. De var väldigt intresserade av något nere på backen. Vet inte om de hittade något att äta eller om det drack av isvattnet. De stannade kvar ganska länge och hade ledningskonferens på elledningarna över lägdan.
Spökfågel
Önskar mig verkligen ett nytt objektiv men de är på tok för dyra för att jag ska kunna införskaffa ett. Den här sparvhöken satt på gärdesgården på nyårsaftonens morgon. Trots att det var så nära var det för mörkt för att få ett skarpt foto och jag hann inte justera inställningarna innan den flög. Inte lätt att försöka vara fågelfotograf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar