tisdag 14 januari 2014

Tjurskalle!

I hundgården
 Härligt vinterväder även idag när jag kom hem från jobbet. Kände direkt att jag ville ut en stund i friska luften. Tänkte att jag skulle försöka mig på att gå en sväng med Coffy så Micke slapp åtminstone en promenad.
Titta
 Tror ni att Coffy blev glad när matte kom ut i hundgården. Nää, den envisa tjurskallen vägrade
 komma fram till mig, så fort jag böjde mig mot honom för att sätta på selen backade han undan, sen tjurade han till, sprang undan och ställde sig längst in i hundgården och skällde.
Skälla
 Jag lockade och pockade men till sist surnade jag till. Ja ja kan Coffy vara tjurig och envis, kan även jag vara tjurig och envis. Han fick helt enkelt finna sig i att stanna kvar i hundgården. Nu skäller han och lever om men det kan han gått ha. Jag tänker inte låta honom vinna, det har han fått göra alldeles för många gånger.
Ha åsikter
 Han kan ha hur många åsikter som helst men nu får han vackert stanna tills han har lugnat ner sig och är tyst och snäll.
Hermelin-hund
Coffy kan verkligen konsten att göra en helt matt, har aldrig någonsin varit med om envisare hund. Nog för att Vicki, min första hund, plötsligt kunde bli halt på äldre dagar när man gick åt ett håll under promenaden och hon ville gå åt ett annat. Coffy slår Vicki med flera hästlängder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar