söndag 23 februari 2014

Segkakefiasko!

Kungen
 Kung Coff ligger på taket till hundkojan och njuter i vårvädret. Micke är nere i skogen och fäller träd.
Börjar bra
 Jag frestades att baka segkakorna som Micke hittade ett recept på häromdagen. Passar bra att baka medans jag lyssnar på fem-milen tänkte jag. Glad i hågen satte jag igång. Blev lite misstänksam när mesta delen av degen fastnade i degkroken i hushållsassistenten men tyckte ändå att det gick bra att kavla ut. Fina kakor, det blir finemang det här!
Slutar i slaskhinken
Upp som en sol, ner som en pannkaka. Sen började eländet. Jag fick inte ordning på gräddningen, kakorna brändes vid. Brandlarmet gick, jag blev dödligt irriterad och drog igen skjutdörren mot hallen med sån kraft att den gick i baklås. Micke svarar inte på telefonen, så nu sitter jag inlåst i köket. Degkakorna och resten av degen ligger nu snyggt och prydligt i slaskhinken och jag ska fan i mej aldrig mer i livet försöka baka segkakor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar