söndag 2 februari 2014

SuperDog!

Klia örat
 Alltså när det är helg tror man ju att man ska få sova. I alla fall hade jag hoppats det som typ aldrig sover på nätterna. Natten mot lördag vaknade jag ju av att Coffy pep och gnällde i buren kl 02.30. Jag blev sur och trodde att han ville ut och kissa. Gick upp och släppte ut honom ur buren men istället för att springa ner mot dörren sprang han fram och tittade ut genom fönstret ner mot lägdan. Sen hoppade han upp i vår säng. Då la jag mej på bäddsoffan i kammaren för jag tänkte "han kommer väl ner snart så får jag gå ut".  På morgonen var det fullt med färska rävspår överallt runt huset. Fasen hörde han att det var räv utanför!
Klia mera
I natt var det samma visa igen. Coffy vaknade exakt samma tid kl 02.30, pep och hade sig. Denna gång gick Micke upp. Han släppte ut Coffy som sprang direkt till fönstret i vardagsrummet och tittade ut. Jajamensan, räven var där nere på lägdan och efter en stund kom en räv till. Herre Gud jag fattar inte att Coffy kan märka att det är räv utanför när han ligger och sover i sin bur. Han måste ha supersinne eller superhörsel för varken jag eller Micke har hört dem skälla. Helt galet.
Jobbigt om det blir likadant i natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar