lördag 22 februari 2014

Timmer!

Inspektera
 Helt plötsligt - PANG - bara så där, blev det bestämt att storgranen skulle i backen. Lika bra det för annars hade det väl aldrig blivit av.
Såga lite
Såga lite till
 Vi fick hjälp av vår "rå-granne". Tur det när man inte är så van vid trädfällning.
Micke drar
 Micke fick dra som tusan för att få trädet att ramla i rätt riktning. Jag vågade inte stå kvar och titta genom köksfönstret utan gick en trappa upp.
Där satt den
Men när jag hörde dunsen så kikade jag ut genom sovrumsfönstret och där ute låg minsann granen i backen exakt som planerat.
Sen blev det naturligtvis ett väldans före när Micke kvistade av stammen och sen sågade trumm. Jag höll mig inne och städade samt körde en mil igen på träningscykeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar