måndag 10 mars 2014

Fogat!

Micke fogar
 Micke fogade klinkerplattorna framför Viking 30 i kväll medan jag tog med mig Coffy ut på promenad i stormvindarna. Helt galen var Coffy och helt galet vansinnigt arg var jag. Coffy  var stendöv och det enda han ville var dra, kasta sig hysteriskt fram och tillbaka i kopplet samt vrålskälla.

Coffy har däckat
 Efter sisådär 3 1/2 timmes hysteri och galenskap har Coffy äntligen däckat och jag njuter av tystnaden och stillheten. Nåja helt tyst är det ju inte för elden knastrar i vedspisen och ute dånar vinden för fjärde dagen i rad.

Jag njuter
Nu är det vitt och fint runt Viking 30, klinkerplattorna är på plats. Det vita kaklet som skall vara på väggen är beställt och kommer om någon vecka. Och jag är mäkta stolt och glad för mina fina, duktiga man som jobbar och sliter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar