onsdag 12 mars 2014

I hetaste laget!

Eldvakt
 Micke fick för sig att han skulle ut och elda efter kvällsmaten. Bra läge = ingen vind tyckte han. Jag var inte lika entusiastisk. Känner mig jätte trött och har rejält ont.

Det brinner på
 Men han gav sig inte, smög ut och tuttade på. Annars är det ju jag som brukar sköta det här med eldandet i vår familj. Jag försökte ägna mig åt krattning för det ser förfärligt ut ute på gården när snön har tinat bort. Stora björkkvistar och massor av grenar huller om buller efter stormen Ivar.

Vad händer
 Kroknade snabbt och gick in men blev orolig när jag tittade ut genom fönstret i kammaren. Kändes som att Mickes eldande höll på att gå överstyr så jag rusade ut till undsättning.

Tantblommor
På lunchen passade jag på att köpa mig ett par våriga tantblommor, tyckte att det kändes ganska bra när jag känner mig mer tantig och eländig än någonsin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar