lördag 8 mars 2014

Takmålning!

Det lyser in
 Idag stod tvättning av kökstaket plus målning av detsamma på programmet. Dagen började bra, vi fick beskåda soluppgången till morgonkaffet. Det var bra länge sedan den rackaren behagade visa sig.

Ekorrspan
 Coffy stod som vanligt på köksbordet och höll koll på fågelmatningen. Det kan ju tänkas att ekorrarna dyker upp. Och det gjorde dom också och Coffy förpassades till hundgården.

Inplastat
 Köket utrymdes och känslig köksinredning plastades in.

Rörigt
 Jag insåg snabbt att tvättning av innertak inte var något för mig så jag drog mig tillbaka till våningen ovanför och ägnade mig åt dammsugning i stället.

Handy man

 Micke kämpade på och hann både tvätta kökstaket, spackla och måla. Bra gjort. Själv har jag mest gnällt över att jag har så förbannat ont i knät. Fan också att det inte kan gå till sig någon gång. Känner mig lurad över den här operationen. Har ondare nu än innan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar