tisdag 1 april 2014

Fysanalys!


Resultat Hälsotest
Idag var det min tur att besöka PN Friskvård AB och genomgå sk fysanalys eller hälsotest kanske man också kan kalla det. Jag var ganska så nervös när jag knatade iväg. Tänkte att det här kommer att gå åt skogen med tanke på knät. Ja ja, det mesta gick ganska bra men jag stöp på konditionstestet och styrka i bröst.

Eftermiddagsfika
Konditionen var urusel men det kanske inte är så konstigt när jag inte kunnat röra mig så bra på snart ett halvår. Att jag är klen i armarna har jag vetat länge. Visserligen lyckades jag träna upp armstyrkan ett tag men nu är den i botten igen. Klarade inte av att göra en endaste armhävning. Blodtrycket var också lite för högt, konstigt, har inte haft högt blodtryck förut. Antingen har jag fått det nu eller så berodde det kanske på att jag var rätt nervös.
Behöver alltså träna upp min kondition och min styrka, styrka var bra att träna när man som jag är kvinna och börjar komma upp i åldern med tanke på benskörhet.
Men jag tror jag börjar en annan dag. Tar lite kaffe och några chokladägg i stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar