måndag 7 april 2014

Ortopedens order!

Draghjälp
 Jaha idag var det äntligen dags för mig att komma på återbesök till ortopeden och träffa läkaren som opererade mig. Han såg bekymrad ut när han hörde att jag fortfarande har ont och att jag inte är nöjd
.
Kom igen matte
 Efter diverse undersökningar och böjningar konstaterade han att det inte skall vara något fel så någon uppbrytning eller omoperation som sjukgymnasten skrämt upp mig med var inte alls aktuellt. Inte heller skulle jag jämföra mig med en 75-åring eller annan äldre som gjort samma typ av operationen. Kraven är olika.

Pushar på
 Att bli återställd efter en knäprotesoperation tar tid och ofta är man otålig när man är "lite yngre". Däremot kunde ju min böjning vara bättre. Så mera sjukgymnastik blev rekommendationen.

Å dra ....
 Remiss skulle skrivas ut och skickas hem till mig och läkaren ordinerade byte av sjukgymnast.

Antiinflammatoriskt
Sedan fick jag ett gäng tabletter - antiinflammatoriska som ska hjälpa till.

Coffy tog ortopedläkarens ord på allvar och var synnerligen intresserad av att hjälpa till med träningen i kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar