fredag 30 maj 2014

Kattfot & Blå viol!

Kattfot
 Usch vad dum jag var som for iväg till jobbet i morse. Är ju tyvärr fortfarande inte frisk. Blev varse det ganska snabbt när det gällde att prata i telefon. Svårt att prata när man får hosattacker så tårarna rinner. Ja ja, ska strax kurera mig med en Jamaican Coffee. Ville ju säga Hej då till min "Darling" som beger sig iväg på sin livs jobbresa.

Blå viol
 Regnet står som spön i backen, väldigt välbehövligt men tråkigt att det skulle komma just nu. Passade på att plocka med mig en knippe med "kattfötter" på hemvägen från kvällspromenaden samt dra upp soptunnan som jag glömde ta med bilen tidigare.

Regnigt
 Har inte kommit så mycket regn som jag trodde men Björktrastarna är glada, nu hittar de massor med daggmask.

Kollar vad matte gör
Coffy håller koll så klart när matte går ut.
Det var bara +18 grader inne när jag kom hem från jobbet så nu eldar jag i vedspisen för fullt och har fått upp en skön värme. Lagom tills det är dags att gå upp i TV-soffan. I kväll blir det filmtajm - "Catching Fire".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar