lördag 31 maj 2014

Regnchock!

 Regnade för fullt i morse när jag vaknade och har  så gjort större delen av dagen. Tömde regnmätaren på eftermiddagen, då hade det kommit 20 mm. Har inte blivit så mycket gjort som jag hade tänkt. Känner mig fortfarande lite dålig och sov inget vidare i natt.

Nostalgi
 Lastade in Coffy i bilen och for iväg in till Matfors för att handla på förmiddagen. Hade bara tänkt att handla några småsaker men vips var hela kundvagnen full och hela kalaset gick på över 1000 spänn. Blev nostalgisk och tänkte på Kungsängen och Nylonvägen när jag såg att de sålde solrosor så jag kom på att en sådan skulle kunna passa i vattenkannan som det inte går att vattna med.

Spana
 Medan jag försökte hålla koll på Micke och hans arbetskamrat Helen på Flightradar 24 sov Coffy gott på soffan inne i kammaren. Verkar som det vart en herrans massa strul nere i Köpenhamn men nu verkar de äntligen vara på väg över Atlanten.

Fina killen
 Blev lite uppehåll i regnandet en stund på eftermiddagen så jag och Coffy klarade oss från att bli blöta. Tänkte att Coffy skulle hoppa upp och posera på stenen men se det ville han inte alls.

Suktar
Passar på att frossa lite när jag är ensam hemma. Coffy vill förstås gärna smaka en bit.

Smultron i blom
Smultronplantorna blommar för fullt. Ser ut att kunna bli minst líka mycket som förra året.

Nu i kväll när jag ville se dokumentären "The summit" om tragedin på K2 i augusti 2008 så fick Coffy lite frispel och det blev lite kamp här hemma om vem som är herre på täppan när husse är bortrest. Mohahaha. Jag vann och unge herr Coff fick vika ner sig och inte fick han äta upp husses egenhändigt tillverkade bäverhandskar. Fast han gjorde sina tappra försök-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar