söndag 11 maj 2014

Rörigt!

Herr och Fru Trana
 Blev glatt överraskad när jag såg Herr och Fru Trana spatsera runt nere på lägdan i morse. Så har allt mitt slit med röjsågen förra sommaren gett resultat och det blev som jag hoppades.

Grus Grus
 Hoppas de kommer och hälsar på fler gånger. Jag älskar verkligen tranor. Hade precis kommit ut med Coffy men fick snabbt skynda mig in igen efter kameran. Tursamt nog verkar Coffy inte bry sig om tranor, sångsvanar däremot, dom hatar han.

Röjning
 Sen startade nästa arbetspass och det var att försöka ta rätt på alla våra vindfällen efter stormen Ivar. Micke ville ha mig med i skogen som säkerhet eftersom han aldrig har hållit på med sånt jobb tidigare.

Micke kämpar på
 Efter 4 timmars slit och släp så nöjde vi oss för idag. Allt gick bra, rotvältorna tippade tillbaka precis som vi önskade och ingen olycka hände. Kände att det fick räcka för idag. Inte läge att fortsätta med motorsågen när man känner sig trött.

Grejjer
 Efter lunch fortsatte vi röjningen av köket.

Överallt
 Desto rörigare är det inne i kammaren i stället.

Känns rörigt
Glas och grejjer precis överallt. Coffy blev lite bekymrad över att vi har rullat ihop hans "lekmatta".

Glömde ju skriva att vi hörde göken för första gången i år. Micke hade t o m turen att senare på eftermiddagen höra "dubbelgök". " 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar