söndag 25 maj 2014

Utställning i Östersund!

Tjäderskallets Akela (Naia)
 Igår var det dags för utställningen i Östersund. Jag mådde inte alls bra men ville ändå hänga med eftersom det skulle komma så många FB-vänner från nobsgruppen. Och så ville jag ju hälsa på Coffys halvsyster.

Coffy och tjejerna
 Coffy försökte hälsa på halvsyrran Naia men det gick inget vidare.

Kung Coffy
 När vi for hemifrån på morgonen var det strålande sol och +18 grader. Framme vid Optands flygfäält utanför Östersund var det dimma, råkallt och endast + 16 grader. Utställningen ordnades tillsammans med älghundsklubben och tyvärr drog det hela ut på tiden. Nobsarna skulle starta kl 11 men det blev inte start förrän runt kl 13.00.

Lömsk blick
 Naia stirrar lite lömskt på Coffy.


Träffade många fina nobstjejer.

Lägg till bildtext
 Micke passar på att tjejgosa lite.


Här gosar han med Coffys halvsyster Naia

Odensala Skogens Leya
 Leya var en glad och pigg liten nobstjej.

Odensala Skogens Cilla

 Mamma Cilla hade tät och härlig päls och jätte tuffa "byxor".

Tjejträff
 Tjejträff innan utställningen startade.

Tjejerna kollar läget
 Det gäller att kolla av varandra ordentligt.

Nobskram
 Och 2 stycken passar på att göra den obligatoriska nobskramen.


 Odensala Skogens Cilla hälsar på en liten nobstjej som bara var 9 veckor.


Odensala Skogens Leya vill också hälsa på nobsbäbisen. Tror faktiskt inte det finns något gulligare i hela världen än nobsvalpar. Herre gud vad valpsjuk jag blir.


Är dom inte helt gudomligt gulliga???

Två som tröttnat
Två nobstjejer som tycker att det hela drar ut alldeles för långt på tiden.

Det blev inget Cert för Coffy denna gång heller. Jag känner mig så himla lessen och besviken över det här med att han saknar 2 st P2:or och det är alldeles för otydligt vad som gäller kring tandstatus. Är det ett allvarligt fel eller är det inte. Själv tycker jag att avsaknade av 2 st P2 inte skulle ha någon betydelse. 

Mankhöjd 46 cm - Very Good
2,5 år. Bra prop, saknar P2:or i ök, välburna öron, utm pigm. passande b-stomme, stram rygg, väl ansatt svans, rör sig parallelt bak, mkt bra fram, behöver mer muskl. i ländparti, vit grundfärg.

När vi kom hem kände jag mig riktigt sjuk, frös, fast det var +26 grader. Kollade tempen och hade då 38,1 som sen gick upp till 38,3 innan jag tog en Alvedon. Somnade en stund, vaknade lagom tills att Micke hade fixat kvällsmat.
Efter maten gick Micke ut på långpromenad med Coffy och naturligtvis började det då åska, efter en stund var åskan riktigt nära och det blixtrade ordentligt. Blev orolig men Micke och Coffy hade då sökt skydd hos grannen. Tursamt nog bekommer inte åskväder Coffy ett dugg, han kollar lite men visar inte tecken på att tycka att det är läskigt när det dundrar på. Skönt det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar