måndag 2 juni 2014

Prövningar!

50-årsbusken blommar
 Är så glad att jag tog med syrenbuskarna jag fick när när jag fyllde 50 år från stugan. De verkar inte som de trivdes där eftersom jag aldrig fick dem att blomma. När vi flyttade till huset så satte vi ihop dem tillsammans, förra sommaren kom en blomstängel och i år är det fullt av dem.

Penicillinkur
 Fick tid på Hälsocentralen idag och läkaren skrev ut penicillin åt mig så nu hoppas jag att jag blir av med hostan, hesheten och snuvan samt det tungandade i bröstet. Tyvärr sa läkaren aldrig vad jag led av för åkomma, han var väldigt stressad och forcerad men när jag läste bipacksedeln ser jag att penicillinet jag fått är för lunginflammation och luftrörskatarr. Jag fick ta snabbsänka och sen tyckte läkaren att jag hade för hög puls så jag fick ta ett ämnesomsättningsprov.

Mitt fina troll
 Coffy fortsätter att pröva mitt tålamod, när jag stod i köket och läste bipacksedeln till penicillinet så rusade han upp för trappan och började härja i sängen. Sen blev det misstänksamt tyst så jag var tvungen att gå upp och se vad han hade för sig. Såg att han hade något vitt och lurvigt i munnen, fattade först i vad det var eftersom han sprang undan från mig. Fick till sist tag i nackskinnet på luddskallen och grävde fram den vita luddtussen ur munnen. Upptäckte en stund senare att det var håret till mitt ena DAM-troll. Hundjävel säger jag bara. Han som inte har hållit på att ta saker på länge (förutom från byrån i hallen). Nu är han helt hopplös.

Kunglig leverans
Hämtade ut ett paket idag med ett riktigt värdefullt innehåll. Oj oj oj, nu har jag så jag klarar mig ett bra tag. Tusen miljoner tack till Anna och Marcus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar