tisdag 10 juni 2014

Soligt!

På gång

Avskyr att behöva bråka om saker och ting - som det här med mitt knä som fortfarande inte är bra efter protesoperationen. Det har nu gått över 3 veckor sen jag pratade med läkaren som gjorde operationen. Han lovade att försöka boka in mig på en tid vecka 25. Men inte fan har jag fått någon kallelse så igår ringde jag upp ortopedkliniken igen.

Efter att ha pratat med en sköterska en lång stund blev jag lovad en ny tid och en annan läkare, idag kom den kallelse. Blir helt trött och matt på allt detta krångel och jag blir trött på att ha så ont, inte kunna böj knät, gå nerför trappor, backar, inte kunna cykla ordentligt, stå på knä mm mm. Har ju bra mycket mer ont nu än innan operationen och snart så står det inte på så är det 25 augusti och premiär för fågeljakt. Som det ser ut just nu verkar jag inte kunna vara med och jaga denna höst heller.

Somnade till en stund på soffan på uteplatsen efter maten medan Micke och Coffy for till "Blåberget" för att tömma släpvagnen en sista gång på ett tag.

När de kom hem tog jag med mig Coffy och gick på långpromenad, eftersom det var varmt och jag märkte att Coffy blev överhettad och törstig gick vi ner till Tron så han fick dricka och svalka sig i vattnet. Morkullan flög över oss flera gånger och knorpade och knispade.

Nu har vi sett ännu ett avsnitt av Game of Thrones säsong 4, vi börjar nu tyvärr närma oss slutet. Och nu är det väl nästan dags att krypa ner i sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar