söndag 27 juli 2014

Planteringslådor!

Vilar i skuggan
 Coffy och jag pustade i skuggan medan Micke var i full gång med planteringslådebygget. När vi kom hem från vår lilla semestertripp söderut blev ju Micke sugen på att fixa det där potatislandet vi har pratat om så länge men när han hade fräst upp marken visade det sig att jorden var för fuktig och lerig.

Håller koll på husse
 Efter ett besök på Norra Berget fick vi uppslaget att bygga samma typ av planteringslådor som de hade där så i fredags for Micke till Bygg-Max och inhandlade byggmaterial. Coffy var väldigt intresserad.

Ett blivande åskmoln?
 Termometern visade som mest + 32 grader i skuggan, själv tyckte jag att Micke var helt galen som snickrade på för fullt i steksolen men blir han uppspelt över något så blir han och då går det inte att få stopp på honom.

Min fina man
 Här kommer han gåendes, mannen i mitt liv, på väg in för att dricka mera vatten.

Snickarbord
 Byggarbetsplats i hettan.

Planteringslåda 1
 Första lådan klar.

Snygg-Coffy
 Coffy spanar neråt skogen. Det har mullrat ett tag nu från alla möjliga olika väderstreck. Är jätte glad att åskan inte bekommer honom ett dugg. Eftersom jag inte är något vidare fan av åska är jag glad att inget åskväder kom åt vårat håll.

Klart
Så här ser lådorna ut när de blev klara. Sen hur vi ska lyckas fylla upp dem med jord och annat är en annan fråga. Längtar redan efter att få börja plantera men det får vänta tills i vår. Fast jag har för mig att vitlök ska planteras på hösten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar