söndag 27 juli 2014

Saftkokning!

Saft på G
 Om Micke var tokig igår och byggde planteringslådor i hettan så var jag nog lika tokig idag som fick för mig att koka svartvinbärssaft av svarta vinbären som legat i frysen hur länge som helst. Trodde väl aldrig i mina dagar att jag skulle stå och koka saft igen. Det har jag ju inte gjort sen mina killar var barn. Inte hade jag kvar någon silduk och ställning heller men det fixade Micke i veckan som var.

Svalt i skafferiet
 Coffy tyckte nog också att matte var lite knäpp och kröp ihop i skafferiet där det var svalt och skönt.

Stökigt blir det
 Rörigt och stökigt blir det när man håller på men jag lyckades att inte gegga när allt för mycket.

3 flaskor
Hade inte förberett det hela så några gamla flaskor med etiketter kvar fick duga. Sen om saften går att dricka - det återstår att se när den har svalnat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar