fredag 11 juli 2014

Sjukhuset del 2!

Lassekudde
 Min rumsgranne på 83 år fick ligga med benet i en sk Lasse-kudde. Roligt tyckte jag som har en pappa som kallas för Lasse och sen har vi ju det här med snö-Lasse häruppe. Annars är det ganska tufft att dela rum med en 83-åring som inte vill äta, dricka och är rädd för drag när sjukhusets kylsystem pajade.
Sjukhussjälvis
 Jag fick rycka in flera gånger och hjälpa min gulliga lilla tant-granne som råkade i knipa med det mesta på sjukhuset. I morse väckte hon mig kl 4. Då fick jag heta Sofia och hon visste inte hur man öppnade dörren från vår sal.

God mat
 Vansinnigt god pastasallad blev vi bjudna på till lunch i värmen.

Fragminspruta
 Nu tar jag Fragminsprutorna själv, behövde bara en repetition första kvällen.

Knäböjaren
Knäböjaren fick tyvärr inte följa med hem. Skrevs ut efter besöket hos sjukgymnasten nere på Rehabiliteringen. Firade med en TipTop på sjukhusparkeringen medans jag väntade på Micke. Kilade sen upp på jobbet och lämnade läkarintyget till min chef.
Nu väntar träning, TRÄNING, massor av TRÄNING och ÄNNU mer träning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar