söndag 17 augusti 2014

Syster-helg!

Vem där (foto Monika Eriksson)
En älgtjur (foto Monika Eriksson)
 Eftersom Micke och Coffy skulle resa bort på jaktprov i Västerbotten så bad jag min syster komma upp och hålla mig sällskap i helgen. På kvällen tog vi en långpromenad upp till Tron och då såg vi den här stiliga herren långt ute på ett hygge.
Tranpar (foto Monika Eriksson)
 Lördag morgon var vi tidigt uppe, redan vid halv sjutiden. Efter frukost och lite tillfixning så satte vi oss i bilen för en tur neråt Hälsingland.
Tranor vid Bricka
 Vid Bricka kryllade det av tranor ute på en stor åker.
Min syster
 Vi stannade bilen och passade på att fota lite.
På Avholmsberget
 Sen fortsatte vi upp på Avholmsberget.
Utsikt över Dellen
 Vädret och utsikten var absolut ingen att klaga på.
Jag fotar
 Blev fotad när jag själv fotar.
I Delsbo (foto Monika Eriksson)
 Resan gick vidare till Delsbo.
På spontanbesök (foto Monika Eriksson)
 Där överraskade vi min äldsta sons svärföräldrar med ett besök och de bjöd på massor av god fika.
Middag med syrran (foto Monika Eriksson)
 Till kvällsmat blev det ädelostfyllda lövbiffar med potatisgratäng och varsitt glas rosé.
På älgspaning
 Fick för oss att vi skulle bege oss ut på lite älgspaning efter middag och diskning.
Vi såg ingenting
 Vackert väder men inga älgar syntes till bara massor av knott.
Men kvällen var fin
Vi fick ge upp och bege oss hemåt innan det blev för mörkt.
I morse gick vi en sväng ner i vår egen skog och där glömde vi bort att vara tysta utan pladdrade på för fullt varpå vi skrämde iväg en älg som förmodligen höll till vid vår saltsten. Så himla typiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar