måndag 11 augusti 2014

Väderomslag!

Pigg och rask
 Så har det då äntligen blivit omslag i vädret. I morse var det bara + 7 grader när vi klev upp och det känns ovant och vansinnigt kallt. Likadant var det på jobbet. Kylanläggningen gick för fullt och jag ångrade att jag inte hade tagit på mig några sockor.
Nerförsbacke
 Försöker nu dra ner på morfin och andra smärtstillande tabletter. Har inte mått så bra på flera dagar, känt mig yr, illamående och konstig. Tog med mig Coffy ut på långpromenad så Micke fick jobba i fred och innan regnet som utlovats kommer.
Stenfynd
Märktes direkt på Coffy att det är betydligt svalare ute. Han var jätte pigg och blev vild å skulle skälla på alla sädesärlor (vuxna och ungar) som nu är överallt. Men när vi gick nerför den långa, branta utförsbacken i skogen var han snäll och duktig så jag kunde träna på böjningen av det opererade knät.
Hittade en sten som jag gillade formen på och som jag helt enkelt inte kunde låta bli att ta med hem.

Nu ser jag att det efterlängtade regnet har dragit igång. Hoppas det regnar på ordentligt nu för det behövs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar