måndag 15 september 2014

På hög höjd!


På väg
 I stället för att sitta hemma och deppa över valutgången (som det tyvärr inte går att göra något åt) eller över att vi inte märkte av något jordskalv så bestämde vi oss för att förverkliga något vi pratat om länge. Nu skulle vi upp på toppen av Borgen/Borga eller vad nu berget i Mellangård kallas.
Stiliga Coffy
 Stiliga Coffy fick förstås hänga på men det var inte det lättaste. Han blir ju så glad och ivrig när han märker att man ska till skogs.
Brant uppför
 Det var inte allltid så lätt att hitta stigen så ibland kom vi på avvägar.

 
Julgranen
 Men till sist var vi uppe på toppen där "julgranen" står som tänds till 1:a advent varje år.

 
Fikabänk
 En fikabänk fanns det också och utsikten var fantastiskt. Går inte att återge på bild. Vi kunde se vindkraftverken borta vid Hassela.
Vidunderlig utsikt
 Tyvärr var det väldigt disigt i kväll.
Mina fina
 Micke och Coffy poserar på högsta toppen.
Jag och Coffy
 Och jag gruvar mig lite över nerstigningen. Coffy har synpunkter och tycker att vi ska sluta fota.
Utsikt

Nerstigning
 Det var inte helt lätt och jag blev bra skakis i benen innan vi var nere.
Knixigt värre
 Ibland fick vi klättra över omkullfallna träd.
Lite basthud
Coffy hittade en bit basthud som han ville smaska på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar