torsdag 2 oktober 2014

Fikastund!

Bästa kaffetåren
 Jag har så länge jag kan minnas alltid älskat att fika. Lärde mig dricka kaffe tidigt. Hos farmor och farfar fick man alltid gott kaffe med grädde och solskenskaka. Behövde bara kila ner för backen till deras lilla stuga så bjöds det på något gott.

Rygga och termos
 Så när det drar ihop sig till en jakttur är jag ju snabb på att fråga om vi inte kan ta med fika. Micke är inte alls lika intresserad som jag och muttrar bara "du får bära det själv".

DeLuxe-fika
Ja, jag njöt i alla fall i solen igår medan Coffy skällde för fulla muggar och Micke ålade sig fram i snåren.
Idag har det inte varit lika mysigt. Det regnade och var riktigt mörkt när jag skulle köra till jobbet vilket inte alls var skoj. Tyckte det var otäckt så jag blev nästan lite sen. Har kännt mig trött hela dagen och nu ikväll var det jobbigt att cykla. Stel som tusan var jag och det gjorde rejält ont men jag bet ihop och cyklade 30 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar