torsdag 23 oktober 2014

Helg i Göteborg

Signe
 Passade på att stanna kvar i Göteborg över helgen hos Jakob, Tanja och Signe. Här visar Signe hur hon bygger hus i MindCraft innan det var dags att bege sig till affären.

Signe och jag på spårvagnen
 Blev en hel del spårvagnsåkande.

Vi spelar maskspelet
 På fredagkvällen fick jag lära mig ett nytt spel som var riktigt skoj - maskspelet - ett spel som kommer från Holland.

Mot Universeum
 Lördag förmiddag - och vi är på väg mot Universeum. Ska bli jätte spännande.

Haj-attack
 Här fanns en massa spännande saker att utforska.

Stor haj
 Stora fina akvarier med många fiskar, det fanns också terrarium med giftiga ormar, spindlar och grodor. Signe passade på att hoppa in i det stora hajgapet.

Farlig
Hitta Nemo
 Vackra saltvattenfiskar i fin miljö.

Tukan som tittar på mig
 Blev faktiskt lite kär i den här tukanen. Minns från i somras att honan blev stulen, vilken tur att hon hittades och kom till rätta igen.

Läskig apa
 Jag gillar inte apor, den här såg ond och otäck ut.

Tillverkning av klotterrobot
 Jakob och Signe byggde en klotterrobot.

Tukan igen
 Fastnade hos tukanerna igen.

Rävteckning
 Signe ritade en fin räv.

På Landvetter
 Så var det dags att bege sig hemåt. Blev varse att protesen piper i säkerhetskontrollen. Passade på att ta ett glas vin och en chokladmuffin medan jag väntade på att  få gå ombord. Skulle ha varit rött vin men det var slut.

På Arlanda
Ny lång väntan på Arlanda innan planet tog mig hem till Sundsvall igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar