onsdag 22 oktober 2014

Marstrand!

Problem
 Tänk att jag alltid får problem när jag ska ut och resa. Får liksom panik när jag måste packa och vet aldrig vad jag ska ta med mig. Lånade Mickes resväska som han köpte när han skulle till USA, den blev snabbt full.

Bussresa
 Landade utan problem i Göteborg och här är vi allihopa på väg med buss till Marstrand för Helpdesk-konferens.

Utsikt från konferensen
 Fin utsikt mot spännande Carlstens fästning från konferenslokalen. Tråkigt bara på vädret, regnet öste ner, det blåste och klass 1-varning var utfärdad.

Jobba på distans
 Eftersom vi inte kan stänga Helpdesk så fick vi dela upp oss i 2 grupper, medan ena gruppen konfererade så svarade vi andra i telefon på distans. Det funkade riktigt bra trots att man blir lite förvirrad och det känns som man plötsligt inte kan något när man svarar på annan plats än sin egen.

Suverän guide
 Före middagen tog vi färjan över till Marstrandsön för en guidad tur på Carlstens fästning. Guiden var suverän och extra spännande var det när han berättade om alla hemska tortyrredskap.

Drömsäng
 Här sov jag som en drottning, tyst och lugnt och efter att ha varit uppe sen 03.45 på morgonen så stupade jag i säng vid 23-tiden.

Fint badrum
 Badrummet var tjusigt värre med dusch/hårschampo och balsam som luktade jätte gott.

Spännande
På hotellet fanns en liten butik. Jag köpte boken Mercurium av Ann Rosman - "Den sanna historien om Carlstens enda kvinnliga fånge. Har kommit en bit på väg och den är riktigt spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar