söndag 16 november 2014

Dystert!

Rastning
 Det är tungt nu, jag tror november är den värsta månaden på året. Det känns som man befinner sig i baslägret och väntar på att få börja bestiga Mount Everest. Micke känner sig nere, hängig, trött och deppig.

Gråväder
 Ute är det bara grått, vått och mörkt.

Utslagen
 Så här sover en äkta norrbottenspets.

Stickning
Älskar raggsockor men har aldrig sticka några själv. Sticka gjorde jag mycket för sisådär 35 år sedan innan jag fick barn sen rann det liksom ut i sanden. Inser nu att ska jag få mig några raggsockor i framtiden måste jag lära mig sticka själv. Vet ju aldrig hur länge mamma och svärmor finns kvar i livet och kan leverera. Ganska mysigt pyssel så här i gråvädret med stickning och höra spraket från elden i vedspisen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar