tisdag 2 december 2014

Då smet katten in till grannen igen!

Ester
 Det är titeln på en ny sång med Nisse Hellberg från Wilmer X. Lyssnade på den när jag cyklade på min friskvårdstimme. Kom då att tänka på att det blivit några djur genom åren. Ester - fina Ester t ex på bilden här ovanför ville inte flytta med när vi flyttade från Blockflöjtsstigen till Nylonvägen. Hon sprang hela tiden tillbaka till gamla radhuset så det slutade med att de nya radhusägarna adopterade henne.

Missan och Pussi
 Samma sak hände med Missan, hon sprang också tillbaka till radhuset på Blockflöjtsstigen så när vi flyttade dit adopterade vi henne. Ester skaffade jag när Jakob var nyfödd, ett par år senare fick hon 4 kattungar varav jag behöll en, en kolsvart tös som fick heta Pussi.

Missan
 Fina Missa som vi ofta kallade för Krusse för hon hade så lustiga ljud för sig.

Gus
 Första katten jag skaffade när jag flyttade hemifrån blev en abessinier som fick namnet Gustav. Tyvärr blev han väldigt oberäknelig och aggressiv så när jag blev gravid fick vi lov att ta bort honom efter att han flugit på mig när jag krupit ner i sängen för att sova en natt. Fick värja mig med händerna och jag blev både riven och biten.

Jag och Vicki
 Sommaren 1994 flyttade Vicki in på Nylonvägen. En rhodesian ridgeback vars mamma Frida kom direkt från Namibia.

Marcus och Vicki
 Som liten hade jag både ett marsvin och en vit kanin som jag till pappas stora förtvivlan släpade hem från stallet på Ekhammars gård i Kungsängen. Senare skaffade mamma en siameskatt.

Jag och Vicki
2005 träffade jag Micke och våren 2006 flyttade jag upp till honom i Sundsvall och hade då med mig Hasse, min bästa katt. Micke och jag skaffade sen Svante, vår första norrbottenspets. Nog har det blivit en hel del djur under åren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar