söndag 25 januari 2015

Pimpeldax igen!

Borrchef
 Finväder - då går det inte att sitta inne. Packade skotern och for iväg upp till Tron för lite pimpling. Igår passade jag på att köra lite när vi var ute och rekade.
Utterspår igen
 Märkligt, här var det också fullt av utterspår. Har väl aldrig sett på maken.
Gammal knipholk
 En gammal knipholk hängde lite på trekvart och det tog int lång tid förrän jag blev kissnödig. Att bli kissnödig när man har på sig flytoverall är ingen hit kan jag lova. Man känner sig ungefär som en astronaut.
Stor och liten
 Gick trögt idag, fiskarna var inte alls på hugget men till sist började det nappa.
Fikapaus
 Blev iskall om händerna eftersom det är svårt att fiska med vantar. Så det smakade oerhört gott med rykande varm choklad och macka när det så småningom började kurra i magen.
Fulgädda
 Trodde att jag hade fått en storabborre på kroken men så var det bara en fånig och ful liten gädda.
Älgspår
Hemma igen var det dags för rastning av krumeluren som drog för kung och fosterland som vanligt. Vart endaste litet spår i snön måste checkas av. Rundade av promenaden med en sväng nere i vår skog, blev jätte glad när jag såg att det var fullt av färska älgspår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar