torsdag 5 februari 2015

Jobbade hemifrån!

Sitter trångt till
 I morse var det tidig uppstigning. Micke skulle flyga ner till Stockholm på jobb så taxin kom redan runt 05.30. Passade på att jobba hemifrån så jag slapp köra iväg i mörkret. Coffy fick vara kvar inne med mig ända tills han började spåra ur sådär framemot 9-tiden när ekorrarna dök upp.

Soligt ute
 Kändes lite småtungt att behöva sitta inne när himlen plötsligt blev blå och solen lyste så härligt utanför köksfönstret.
Snöigt
 Älskar extra mycket när solen går upp på morgonen och lyser mot berget men tyvärr fick jag inte till de rätta färgerna med kameran.
Snöskospår
 När det blev ljust syntes det att Micke hade traskat runt med snöskorna nere på lägdan. Till helgen måste jag också testa dom.
Vändpunkt
 Rejsade med kick-sparken ända bort till Mellangård och Stall Per Linderoth. Där tyckte jag det räckte och vände hemåt igen. På vägen dit mötte vi Kalle och Sonja som berättade att uttern hade varit nere vid infarten till vår väg igår. Det förklarar varför Coffy blev helt galen därnere igår kväll och jag fick ett riktigt psykbryt och traskade hem med honom. Satte honom i bilen och for bort till Hassel för kvällsrastning.
Kollar läget
Men i kväll var det inga galenskaper utan vi har haft det hur mysigt som helst Coff och jag. Var helt genomsvettig när vi kom hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar