måndag 9 februari 2015

Mus-morgon!

Duktig kille
 Coffy låg som vanligt på köksbordet när Micke och jag drack vårt morgonkaffe. Plötsligt spratt han till, for ner från bordet och ut i hallen i full fart. Jag hörde att det började prassla nåt fruktansvärt och när jag drog draperiet åt sidan stod Coffy med huvudet djup ner i säcken med solrosfrön. Och titta var det inte en mus som hade letat sig ner i säcken. Den musen trodde nog att han hade hamnat i himmelriket men det gjort Coffy ett snabbt avslut på. Duktig kille som fick massor av beröm.

Broskälllare
 Efter läkarbesök tog jag ut Coffy ur bilen och gick en promenad med honom i Matfors. Lättare att gå där än här hemma där det är isgata igen. I sedvanlig Coffy-anda höjde han stämman när jag ville beundra utsikten.
Gamla Matforsbron
 Öppet vatten på ena sidan bron. Massor av spännande saker att lukta på för Coffy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar