onsdag 25 februari 2015

Smärta!

Morfin
 Igår hade jag ont. Djävulskt ont rent ut sagt. Ändå cyklade jag 1,3 mil på min friskvårdstimme och gick sen upp till dubbelpinnarna med Coffy. När jag kom hem från kvällspromenaden kände jag att jag inte orkade längre. Dum som ett sån tog jag en morfintablett (har fortfarande kvar några stycken). Tog bara en endaste och den var på 5 mg. Satte mig sedan framför TV:n för att titta på "Familjer ppå äventyr". Kände efter en stund att morfindomningen tog över min kropp och jag blev jätte dåsig och sömnig. Men ett tu tre började jag känna mig väldigt märklig. Allt började snurra, höll knappt på att ta mig nedför trappan in till badrummet där jag efter en kort stund började kräkas våldsamt. 

Fy tusan vad hemskt det är att kräkas. Tydligen är min kropp inte längre van att ta morfin så nu reagerade den som den alltid gör mot morfin. Har känt mig som en zombie på jobbet, varit skakig och haft våldsam huvudvärk men inte kräkts något mer.  Vet inte vilket som är bäst - ha ont eller att spy??
Fulärr
Det stör mig också att ärret blev så himla fult. Nu har det gått ca 1 år och  4 månader sen jag opererades och det är fortfarande rött och svullet. Jag har ont och det piper när jag ska gå genom säkerhetskontrollen på flygplatser. Bläää. Känner mig less.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar