söndag 8 mars 2015

I tjäderns spår!

Micke åker skidor
Såg bara starten på Vasaloppet i morse, sen stack vi ut i skogen, Micke och jag. Micke var schysst och tog sina Tegsnäs-skidor.

Jag knep snöskorna
 Och lät mig ta snöskorna. Jag bara älskar dem, det är hur jäkla kul som helst att traska runt med dem i snön.

Tror detta måste vara orre
 Humöret steg direkt när vi såg spår efter fågel men detta tror jag är orrspillning.

Tjäderspillning
 Men sedan hettade det till ordentligt, vi kom in i ett område med flera tallar som använts som nattkvist av en tjädertupp.

Tjäderspillning
 Mera tjäderspillning direkt under nattkvist-tallen.

Nattkvist
 Här uppe sover tjädertuppen på natten.

Mera tjäderspillning


Nerför backen
 Otroligt härligt väder, vi var riktigt dumma som inte tog med oss matsäck. Termometern visade på +10 grader. Sjukt så här i början av mars.
Skidor på torkning
 Skidorna fick torka i solen en stund medan Micke kollade av en av sina mårdfällor.

Oskyldigt blå
Blå himmel, solsken och snö - helt outstanding!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar