måndag 2 mars 2015

Ledig dag!

Kissnödig
Är ledig idag eftersom jag jobbade i lördags. Känns konstigt, ungefär som att jag skulle vara hemma och sjuk eftersom Micke åkt till jobbet.  Bestämde mig för att gå ut med Coffy efter lunchen. Styrde stegen mot Kvarnsjön, tänkte att Coffy skulle posera fint vid skylten men han var av en helt annan åsikt.

Öppet vatten
 Hade hoppats få se några spännande spår eller tecken på att här finns utter eller bäver men fick istället se 3 st strömstarar.

Liten strömstare
 Här sitter en liten strömstare på iskanten. Hade bara mobilen att fota med så det blev inte så bra.

Mot Hasselsjön
 Annars var det helt stilla i vattnet, fåglarna kvittrade desto mer.

Konstigt väder
 Märkligt väder idag, ibland tittar solen fram och man ser lite blå himmel, sen plötsligt blåser det som tusan och så regnar det.

Smutspojke
 Coffy blir ordentligt smutsig nu.

Hör misstänkta sångsvansljud
Och plötsligt sätter han sig ner på vägen och lyssnar. Hör vi minsann inte för första gången i år ljudet av sångsvanar bortifrån Kvarnsjön som vi nyss har lämnat. Tack och lov. Nu blev det ingen cirkus men jag vet ju hur mycket Coffy hatar sångsvanar så nu vet jag vad jag har att vänta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar