tisdag 3 mars 2015

Mufflade lite!

Mufflonfåret
 Å vad glad jag blev när vi for till jobbet i morse över att få se det lilla mufflonfåret tillsammans med hästarna i en hage i Klingsta. Jag trodde att det hade försvunnit för länge sedan. Har inte sett det sen jag gick på artrosskolan i Matfors och for förbi med bussen och det var ju för förra vintern.
Lyckades med Mickes hjälp stanna och muffla lite på hemvägen.
Med hästarna i Klingsta
 Micke blev överlycklig när han fick se ett knipapar i vattnet vid Sörfors tillsammans med Vikarn-bävern. Jag som satt på andra sidan hann aldrig med att se.
Bävergnag
 När vi stannade för att hämta posten kom ett sångsvanpar flygande över Slåttjärn. Jag blev jätte pepp. Bytte om, hämtade kamera, objektiv och Coffy. For sen iväg för att se om jag skulle kunna fota några fåglar vid Hasselån.

Bävergnag
Men tyvärr, inga sångsvanar syntes till. Den lilla fina strömstaren skrämde jag bort när jag kämpade med mitt nya objektiv. Några knipor syntes inte heller till här hemmavid. Bara lite färskt bävergnag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar