lördag 30 maj 2015

Våren dröjer

Myrdoft
 Gick "Tron-rundan" som Micke och jag kallar den för med Coffy igår kväll. Blev så glad när jag kände en svag myrdoft precis när jag svängde in på skogsvägen. Finns nog ingen godare doft, det ska väl i så fall vara doften som bävrarna lämnar efter sig när de markerar revir och så doften av nobstassar som luktar ostkrokar.

Ingen doft
 Plockade några liljekonvaljer som växte i en skogsbacke. Får se om knopparna slår ut, än luktar det ingenting.

Morgonspaning
 Coffy sa som vanligt till i morse när det var dags för uppstigning. Nöjd över att ha fått upp mig ur sängen och nerför trappan la han sig på sin favoritplats och spanade ut över lägdan medan jag fixade kaffe.

Grönt är skönt
 Våren dröjer, aldrig blir det någon riktig värme. Upptäckte plötsligt idag över hur grönt det var överallt ute.

Smörboll
Upptäckte till min stora glädje att det nu växer smörbollar på flera ställen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar