söndag 19 juli 2015

Altanjobb!

Räcke - klart
 Blev en riktig pysseldag idag också. Jag spikade upp tavlor i vardagsrummet och Micke grejade med sin Mac. Plötsligt sprack det upp ute så Micke bestämde sig för att fortsätta med räcket på altanen medan jag dammsög inuti vår bil.

Bordbygge
 Räcket blev klart när jag och Coffy var ute på långpromenad, när vi kom hem var bygget av ett litet bord igång.

Bilhund
 Efter långpromenaden var Coffy varm och trött och ville ligga inne i bilen. Jag öppnade bakluckan och lät honom hoppa in. Eftersom Micke hade stora sågbordet framme och höll på och grejjade på altanen ville jag inte binda fast honom i hörnstolpen på altanen som jag brukar göra när han vill ligga vid bilen. Var rädd att han skulle skada sig bland alla sågar och verktyg, därför gjorde jag en ögla på repet och trädde det över dragkroken. Skulle aldrig någonsin köra iväg med bilen med bakluckan öppen så det finns absolut ingen risk att Coffy skulle fara illa.

Invigning
 När bordet var klart firade vi med varsin GT i solen.

Klart
Så här blev det. Är verkligen supernöjd. Satt här och åt middag. Grillad fläskytterfilé med ugnstekt potatis/morötter/rödbetor plus sallad och lite rosé.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar