söndag 26 juli 2015

Andra dagen!

Tröttis
 Skitsommaren 2015 fortsätter. Vädret idag har verkligen varit bedrövligt. Konrad har varit trött, vet inte om det beror på vädret, miljöombytet eller att han smakade av mitt rödvin igår. Tänkte mig inte för och hade ställt mitt vinglas på trädäcket, vips var Konrad där och började lapa rödvin så det stod härligan till innan jag fick bort glaset. Coffy har aldrig någonsin velat smaka från något glas eller mugg.

Fin present
 Vi fick besök av Pär Enbom från Jokkmokk och vår FB-grupp för nobsar. Han hade med sig en fin present. Äkta Jokkmokkskorv. Det tackar vi för. Hundarna blev riktig sugna. Pär hade med sig sin tik Niira men vi vågade inte släppa in henne. Hade nog blivit för mycket för Konrad. Coffy däremot blev helt till sig och vrålade i vanlig ordning.

Kvällspromenad
 Är fruktansvärt imponerad över Konrad som kissat och bajsat ute i spöregnet och med åskan mullrande. Inte en olycka inne på hela dagen trots skitvädret.
Efter middagen höll det upp så Coffy och jag kunde ta kvällspromenaden utan att bli blöta.

Slåttjärn
 Lågt i tak i kväll, dimman hänger långt ner och döljer bergen runtomkring.

Skrämde upp andungar
 Vi skrämde upp ett gäng andungar efter vägen.

Tvärstopp
 När Coffy och jag kom hem var det livat värre. Konrad var i sitt esse för att lika fort tvärslockna på soffan i kammaren. Hans favoritplats.

Mini-monster
 Ett litet mini-monster. Hi hi.

Gosstund
Keligare och gosigare valp får man nog leta efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar