lördag 11 juli 2015

Gräsklippmaraton!

Nöjd och glad
 Idag blev det äntligen sol. Micke och jag hjälptes åt med gräsklippningen. Vi klippte i skift fast egentligen vet jag inte om jag törs låta Micke köra min "åkare". Det händer ofta konstigheter när han kör.

Det tar sig
 Efter Mickes lunchpromenad med Coffy kom han hemångandes från vår granne och läromästare Malte och sa att det var dags att "ale pären". Så det blev full fart i pärlandet.

Pärlandet
 Ser väl inte mycket ut för världen och en del plantor är nog lite för små men det är vårt första försök till pärodling så det blir lite som ett expermiment.

Skitgöra
 Jag försökte kratta upp efter Micke som slog slänten med stora trimmern igår. Kroknade efter ett tag då broms och blinning var som galna och bet mig överallt.

Nyslagen slänt
 Det ser lite trevligare ut nu när det är kortklippt.

Älgört
 Älgörten blommar och min mamma tjatar jämt på mig att jag ska plocka och göra dricka eller te.

Jordgubbsplantorna blommar
 Det såg mörkt ut ett tag men nu blommar jordgubbsplantorna för fullt. Kanske vi får några i år trots att vi inte flyttade över plantorna till den stora lådan som står mer i solen.

Toppklocka
 Toppklockorna blommar fint i år.

Födelsedagspresent
 På bron sitter min fina födelsedagspresent som jag fick av Marcus, Anna och Hugo. Kanin eller Hare - det får fantasin avgöra.

Prästkrage
Många fina prästkragar - de är tacksamma att plocka in och sätta in en vas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar