måndag 27 juli 2015

Jobbardags!

Gnaga lite
 Så var det måndag och dags för mig att jobba. Micke är valpledig hela veckan. Jag valde att sitta hemma och svara i telefon. Tur det för Konrad hade vaknat redan vid 3-tiden så det blev inte mycket sömn för Micke. 

Se fin ut
 Jag hann med att ta en dusch, dricka lite kaffe och rasta Coffy innan det var dags att börja svara kl 7. Satt först på övervåningen inne i pysselrummet men det verkade som att mottagningen var extremt dålig där för jag tappade kontakten med nätet. Fick flytta ner och sätta mig vid köksbordet.

Hjälpa husse
 Vädret var skapligt så Konrad fick hänga med Micke ut på gården, de hjälptes åt att montera nya fågelfröautomaten som Micke har snickrat ihop. Ska bli jätte spännande att se hur den funkar och vad "stamtruppen" kommer att tycka om den.

Litet skogsbesök
 Nu i kväll fick Konrad göra ett besök nere i vår skog. Det var spännande tyckte han men vi tar det lite försiktigt så här i början.

Luktar
Han är ju så himla knepig med maten. Har som inte tid att äta, ska utforska och kolla på det mesta. Micke for iväg till ICA för att köpa en KLASS-korv. Blev premiär för Konrad att åka i buren, det gillades inte, blev både kiss och bajs och en himla massa pipande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar