måndag 13 juli 2015

Pannkaka!

Gott skit
 Jaha så var det dags att jobba igen. Coffy såg väldigt skojig ut i morse när klockradion drog igång 05.10. Han har ju precis som Micke och mig fått lite andra vanor de veckor vi har varit lediga.
Skulle flytta över alla mina prylar från min lilla semesterryggsäck till jobbhandväskan igår kväll. Blev glatt överraskad när jag hittade dosan med "Lammskit". Hade helt glömt bort den. 

Gräddar för fullt
 Var hungrig som en varg när vi kom hem, hittade inget roligt i kylskåpet och Micke var helt ointresserad av mitt mattjat så jag ställde mig att grädda pannkakor. Kan bli jätte sugen på det ibland.

En av varje
 Pannkakorna måste rullas på ett speciellt sett, sen ska det vara en av varje. En med hjortronsylt och en med drottningsylt, sen grädde förstås. Börjar kännas lite jobbigt att hjortronsylten snart är slut. Hoppas, hoppas verkligen vi lyckas plocka ihop några så jag kan koka ny.

Vattenstrålen i skogen
Gick sen från Norrhassel genom skogen när det var dags för Coffys kvällspromenad. Blir lika fascinerad varje gång vi passerar den sprutande strålen mitt i skogen. Nästan som en liten minigejser

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar