lördag 8 augusti 2015

Fiasko!

Vassa tänderna
 Igår bestämde Micke och jag att vi skulle försöka sova tillsammans i sovrummet igen och nu ha med Konrad. Att ha Konrad i bur på natten är inte att tänka på. Han vägrar vara i buren och har nu vant sig vid att sova nära mig när vi har delat bäddsoffan i kammaren.
Coffy blev väldigt skeptisk när vi kom upp och släppte Konrad i vår säng och drog ner rullgardinen. Sen blev det cirkus ett bra tag. 
När Konrad äntligen hade somnat höll jag på att dö av svett, fick nästan panik över att dörren till sovrummet var stängd. For upp och öppnade dörren till kattvinden där vi har ett fönster öppet. Då hoppade Coffy ur sängen och skulle sitta och småboffa vid fönstret.
Det slutade med att jag blev galen, slet åt mig täcke, kudde och Konrad och drog en trappa ner och där somnade jag på stört.
Nytt försökt görs i kväll.

Morgonmys
Vänskapen mellan Coffy och Konrad börjar sakta, sakta som ett lite frö spira. Blir nya framsteg för varje dag. I morse kunde Coffy ligga på sin favoritplats i fönstret och Konrad la sig bakom min rumpa. Hade en mysig stund med kaffe i bäddsoffan.
Resten av dagen har ägnats att ta tag i vissa hushållssaker som har fått stå tillbaka. Byte av sängkläder, tvätt, fönsterputsning, dammsugning, dammning och golvmoppning samt klippning av storlägdan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar