fredag 28 augusti 2015

Skogsträning 25-27 augusti!

Första dagen
 Första skogsturen blev lite för jobbig. Blåbärsriset var på tok för högt, det fanns massor av otäcka hål lite varstans som jag blev orolig att Konrad skulle trilla ner i. 

Nåt spännande
 Försökte styra stegen mot till mer lättsprungna partier för Konrad blev lite pipig. Här stannade han till för vi hörde något i ett träd. En mård tänkte jag men icke. Strax hördes ett smackande ljud uppifrån trädkronan (Ekorre) så då skyndade vi oss därifrån.

Tugga fjäder
 Massor av mygg, vet inte om det var myggbett eller bett av någon annan insekt men plötsligt upptäckte jag att Konrad var jätte svullen över ena ögat.

Svullet öga
 Men han var vid gott mod ändå och tuggade glatt på en fjäder han hittade. Var ute ungefär 1 timme.

Storlom
 Försökte fota storlommen i Eldsjön men det var lite för soligt för att bilden skulle bli bra.

Utforska
 Dag 2 styrde vi ut mot en myrkant för att det skulle bli lite mer lättsamt för Konrad.

Upp på stenar
 Nu var han riktigt pigg och på hugget.

Finis
 Vågar sig bort ifrån mig mer och mer. Lika glad är jag att jag faktiskt kan gå utan att få ont i knät.

Posera
 Har inte brytt mig om att ha med någon bössa - bara kameran. Kände mig lite orolig och smånervös att jag skulle gå vilse men det gick bra.

Päls & ludd
 Plötsligt hittade Konrad en massa harpäls. Nej, tänkte jag, nu får jag väl aldrig med mig honom därifrån men när jag gick släppte Konrad skinnbiten och kom efter mig.

Full fart
 Pigg och full av energi när vi kom ut på en liten myrplätt.

Soffbus med Coffy
 Hade oroat mig helt i onödan. Vet ju hur jobbigt det jämt har varit med Coffy, hur stressad han blir när han kommer bort men Konrad var hur cool som helst. Han gjorde sig hemmastadd direkt. Har heller inte kissat eller bajsat inne en endaste gång. Är imponerad över hur duktig Konrad är att säga till. Han går till dörren och piper och visar att han vill gå ut.

Taggig
 Tredje skogsturen. försökte även då gå så att det inte skulle bli för jobbigt för Konrad och att han skulle tycka att det var kul. På väg ut över myren stötte jag en fågel som förmodligen var en orre, jag så den aldrig. Tyvärr stod Konrad och luktade på något på marken så han reagerade aldrig.

Kolla
 Katastrof, frustrerande och jätte tråkigt att det var så uruselt med fågel. Blev inget skjutet får Micke och Coffy trots att Coffy jobbade jätte bra.

Mattemys
 Så här har vi aldrig kunnat göra med Coffy men Konrad är hur go som helst men full av bus.

Med favoritälgen
 Är glad att vi tog med bädden och hans favoritleksak.

Nyfiken
 Igår kväll härjade han runt som en tok inne i stugan med "Tummen" (Pohjanukon Tuima) men det var så mörkt så jag brydde mig aldrig om att ta några bilder med kameran. Konrad blev överlycklig över att träffa en till nobs.

Pigg och glad
Vår fina och busiga kille.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar