måndag 10 augusti 2015

Vilda livet!

Fikapaus
 Så skönt när man kan sitta ute och rensa svamp, det blir alltid sånt före när man håller på. Passade på att ta en kopp kaffe samtidigt. Men det var igår det. Denna vecka jobbar jag igen och Micke är valpledig.

Benbitning
 Lustigt hur valpar växer egentligen. Det verkar som att de växer på natten, ena dagen är bakbenen jätte långa, nästa dag är öronen stora, igår tyckte jag att Konrad hade extremt lång hals.

Finisarna
 Micke ropade nyss att jag skulle skynda mig att komma och fota. Samtidigt ringer äldsta sonen så alla 3 bilderna jag tog blev supersuddiga. Typiskt när det såg så gulligt ut och Coffy och Konrad äntligen ligger bredvid varandra.

Björnspår
När jag och Coffy kom hem från kvällspromenaden så for Micke upp till skjutgropen i skogen ovanför vårt hus. Naturligtvis för att jag inte var med så får han se hyfsat färska björnspår. Undrar om de är från igår. När vi var ute på trädäcket och väntade på att fläskytterfilén som låg på grillen skulle bli kvar blev Coffy så konstig, blängde upp i skogen och började tokskälla med väldigt grovt skall.


Kollar minneskortet till åtelkameran och hittar den här fina råbocken



Älgko med 2 kalvar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar