onsdag 2 september 2015

Höstigt!

På tur
 Idag blir Konrad 14 veckor. Då följde han och jag med Micke och Coffy upp till Eksjön. Jag gick en bit med Konrad i koppel innan jag släppte honom så att han inte skulle följa efter Micke och Coffy.

Fikapaus
 Blev premiär för mig att gå en längre tur och samtidigt ha med GPS. Hade tagit med mig min ryggsäck och packat ner fika och lite matkulor till Konrad. När vi rastade efter en timme slängde jag ut hans matkulor på marken så han fick leta runt lite.

Är du klar matte?
 Han blir tuffare och tuffare. Reste ragg vid ett tillfälle. Spännande, nu känner han lukten av fågel trodde jag. Det gjorde han också men tyvärr var det resterna efter en död, det låg fjädrar och smaskens överallt. Höll aldrig på att få med honom därifrån. När jag äntligen lyckades och traskade på en bit upptäckte jag att han plötsligt var borta. Hjälp, tänkte jag och blev lite skärrad men han hade sprungit tillbaka till fjädrarna.

Konrad och Coffy
 Vi hittade tråkigt nog inte på några skogsfåglar, däremot blev det ståndskall på 2 lavskrikor.
Turen blev nog lite för lång, var borta nästan 2 timmar på grund av att jag virrade bort mig på slutet. Märkte att Konrad blev trött för han började klättra mot mina ben.

Våra fina pojkar
 När vi kom fram till bilen slocknade han direkt och sov gott i lite över en timme innan Micke och Coffy dök upp.

Dags att fara hem
På vägen upp satt han i mitt knä, under hemresan låg han bak i buren. Hade inte kräkts eller dreglat något på hela vägen. Vi blev jätte glada för det.
Trodde att han skulle vara trött nu men han är vildare än vildast!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar