söndag 15 november 2015

Söndagsjakt!

Nu är vi på gång

 Idag skulle vi jaga hade vi bestämt men planeringen sprack. Där Micke tänkte gå med Coffy jagade man älg idag och i närheten av min runda jagade man hare. Då blev det så att jag släppte av Micke och Coffy vid ett annat ställe på jaktområdet och sen så for jag  iväg själv med Konrad och fick prova på att starta upp ny jakt på GPS:en. 

Konrad är pigg
 Allt såg perfekt ut och jag fick igång pejlhalsband och GPS-enhet. Mulet och vindstilla. 

Fruset på backen
 Tänkte att vi skulle gå dit vi hittade på fågel sist men där var det stendött. Konrad började misströsta och ägnade sig mest och pinnlek och älgbajsätning.

Men var är fåglarna
 Vackert som tusan var det i alla fall men var i hela fridens namn höll fåglarna hus??

Tog en paus
 Tog en liten paus för att dricka och fotografera.


Pinnpojken
 Precis på slutet när vi var på väg tillbaka mot bilen och jag stod och väntade på Konrad som var ca 70 meter ifrån mig så stötte han upp en fågel när han sprang tillbaka mot mig. Jag såg inte vad det var eftersom jag stod i ett träsk men det dundrade till ordentligt när den flög. Konrad såg inte vart den tog vägen som han sprang bara runt och skällde där han stötte fågeln. Lyckades få iväg honom ganska snabbt därifrån ändå.

Knas-Konrad
Vi fick i alla fall några härliga timmar i skogen. Konrad är ju bara valp än så länge så det behövs mycket skogsträning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar