fredag 29 januari 2016

Lo eller järv!

Runda spår i snön
 Gick med bara Konrad nu på morgonen eftersom Micke gått ut först med Coffy för att försöka få ett urinprov från honom. Vi ska till veterinären lite senare idag.

Närbild
 På väg tillbaka till huset blev Konrad väldigt intresserad av dessa spår i snön. Oj vilka stora och runda - det kan inte vara räv, tänkte jag.

Jämföra
Micke hade redan satt Coffy i hundgården eftersom han inte får äta något nu på morgonen. Jag satte in Konrad, hämtade kameran och en av Mickes snusdosor och gick tillbaka till spåren.
Spännande
 Så himla spännande, det måste vara lo eller järv som kommit ner från skogen i natt och traskat ner mot Maltes hus.

Närbild
Jag tror nog mest på lo eftersom vi såg en stor fin hane utanför köksfönstret första vintern vi bodde i huset men jag är ingen spårkännare.

2 kommentarer:

  1. Jag tror det är lodjur :-) Kolla noga i dem ifall det är fler en ett, lodjur går i varandras spår. Kan vara lite svårt att se för de går verkligen exakt i samma :-)

    SvaraRadera
  2. Jo vi är många nu som är säkra på att det är lodjursspår. Tänk om man ändå kunde få se ett igen.

    SvaraRadera